måndag 6 april 2015

Strawberry stitch och kreativt kaos (...eller röra?)

Visst är det vår! Det är en bit kvar, men om inte allt för länge är det faktiskt dags för såna här!


Bilden dök upp igår, och jag gjorde först ett försök att virka utifrån bilden bara, men det blev inte bra. Ett mönstersök senare hade jag hittat både video och ett diagram på en och samma blogg; Crochet rockstar. När du besöker den, passa då på att kika runt för där finns en massa andra fina saker, förutom jordgubbar. Penséer och fjädrar står till exempel på min prova-lista.

Ett litet trix är att det faktiskt är två olika sätt att göra strawberry stitch som visas hos Crochet rockstar. Diagrammet visar ett sätt och videon ett annat. Prova båda och gör det som passar dig bäst. För mig funkar videon bäst. Jordgubbarna blir fylligare då, med mitt sätt att virka.

Mönstret till själva jordgubbarna finns här.

I övrigt är det nån sorts kreativt kaos här. Så här ser vårt vardagsrumsbord ut för tillfället. Inte kan jag skylla röran på någon annan heller.... det är ju bara jag som lämnar garn efter mig i detta hus.


På bordet finns just nu 3 st pågående virkprojekt, 2 st stickprojekt, 1 st jordgubbsprovlapp och 2 st ritblock samt 1 st ask pennor. Japp.

Fast just nu tror jag att jag ska ta på mig jackan och gå en promenad i solen faktiskt. Och lyssna på fåglarna. Förutom bofinken, som dök upp förra veckan, såg jag även att rödhaken kommit tillbaka och håller till i buskarna utanför köksfönstret. Det finns tid att städa undan lite senare, när solen gått ner och jag hunnit sticka/virka/rita lite till denna sista lediga dag i påsk =)

Så Glad påsk på er alla ♥



3 kommentarer:

  1. Bra du påminde mig, javisst är det dags för jordgubbar även om det snöar på morgon och regnar på kvällen så kommer våren närmare och närmare. Nu ska jag kolla på rockstar.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, sår ser vårt vardagsrumsbord ut också! Och sedan klagar man på barnet om hon inte plockar undan efter sig... ;)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥