söndag 29 mars 2015

Påskkycklingar på rad

Tänk, precis när jag tänkte sätta mig och lista ut hur jag skulle transformera mönstret till påsktuppen så kom det ett nytt mönster - på kycklingar! Precis vad jag behövde =)


Tillsammans med påskhararna och tuppen som jag visade i mitt förra inlägg (här) kommer mitt påskris bli finfint! Alla figurerna kommer från den finfina bloggen Pyssel o fix! Och eftersom jag såg att det kommit en ny version av påskhare-mönstret, med bilder, så länkar jag till samtliga mönster en gång till.


Det har inte blivit så himla mycket pysslande annars här i stugan i helgen, jag har åkt på ett litet ryggskott för första gången på evigheter, fast såna här små sötisar funkar! Men mitt i eländet blev det ändå en väldigt fin helg, för vi har haft huset fullt av ungdomar ända från i fredags kväll; det har pratats och skrattats och vi har ätit en massa gott (även om inte allt blev precis som det var tänkt =)).
Och tänk, medan jag låg på soffan och vilade ryggen så lagades det mat i köket och spacklades det i sovrummet och de skrattade och stojade och jag bara låg där och vilade och lyssnade och njöt av alltihopa... Underbart!
I morse när jag vaknade och låg och lyssnade på regnet som slog mot fönstret hade huvudvärken som kom i sällskap med ryggontet äntligen gett sig av, och det är helt och hållet ungdomarnas och min käre gubbes förtjänst som alla gjort både det ena och det andra medan jag tagit helgvila ♥♥♥

Må bäst alla påskpysslare ♥


1 kommentar:

  1. Du har ju gjort jättesöta påskfigurer till ditt ris. Roligt att ta fram sådant man gjort själv.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥