tisdag 31 mars 2015

Lite roligare på jobbet =)

På min arbetsplats har vi så kallade tjänstekort. Dessa ska bäras synligt, så alla vet vilka alla är och att alla hör hemma där, samtidigt som det också är terminalkort, och enda vägen in i en dator. Den som kommer till jobbet utan kort står sig slätt, minst sagt. Om man ens kommer in i huset. Blir inte mycket gjort den dagen.

Hur bär man då med sig sitt kort? Ja, i band om halsen.... eller i en speciell anordning med dragsnöre som kan fästas i en ficka eller hälla - förutsatt att man har ficka eller hälla - vilket jag oftast inte har då, som den klänningsfantast jag är.

Band kan man få av arbetsgivaren, eller av kompisen, eller i julklapp, eller på konferensen....
De kan innehålla alla möjliga varianter på budskap, från företagsnamn, till fräcka kommentarer och glada tillrop (vi har ett i kökslådan som pryder sin bärare med budskapet "Vältränad!" ... jag använder inte det bandet), eller helt enkelt är rena reflexband.

.... jag brukar hålla mitt i handen, för jag tycker banden är så himla tråkiga....
Se nedan för det finast jag har....


Det var en fantastiskt rolig och givande konferensvecka, och se hur jag har poppat till bandet med en liten knapp också  =)

Men vid en rundvandring på Panduro där jag gick och fingrade på vackra glittriga pärlor kom jag på en sak. Långa halsband är ju fint. Eller hur!
Så nu har jag gjort mig ett nytt band. Det består av en burk mörka oljiga glaspärlor (80 st), ett par stjärn-berlocker och vaxat band från Panduro, samt en hake som jag hade låg hemma i min "bra-grejer-att-spara-låda". Titta så fint det blev!


Jag har nu invigt mitt nya (hals)band på jobbet, och helt plötsligt känns det väldigt roligt att ha bandet på sig och kortet synligt  =)  Faktiskt så roligt att jag nu har tittat igenom mina burkar hemma och hittat 40 st lite större väldigt vackert dekorerade träpärlor som jag tror också skulle bli ett väldigt fint band - så man kan variera sig lite menar jag  =)

Dessutom tänker jag mig (naturligtvis) någon form av virkat band också, och jag tror man kan använda såna här supersöta knappblommor också, som jag hittade hos Virkaholic.
Ja men möjligheterna är ju oändliga! Huvudet är helt fullt av idéer på nya fina band. Är det våren som får kreativiteten att sprudla på detta vis månne?

Må bäst ♥

2 kommentarer:

  1. Du får naturligtvis lov att göra flera olika band och variera mellan dem... Det var jättenyggt med ett riktigt pärlhalsband! Ha en glad påsk!

    SvaraRadera
  2. "snyggt" skulle det vara förstås, inte nyggt.

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥