tisdag 21 oktober 2014

En rejäl återblick

I början av sommaren for vi, alla mina kamrater på kontoret och jag, iväg till en konferensgård utanför storstan mitt i den vackra Västmanländska naturen för ett par team building-dagar. Med oss i bagaget hade vi uppdraget att var och en hålla en presentation om oss själva.

.... sånt är aldrig lätt ...

Gissa vad det stora samtalsämnet runt lunchbordet var en hel vecka dessförinnan.

En dag sa en arbetskamrat "kan inte du visa vad du har virkat?" Jo så klart jag kunde :D

Så helgen innan konferensdagarna letade jag upp vad virkat vi har här hemma, och jag plockade och plockade och fotade och fotade. När jag var klar upptäckte jag att jag absolut inte plockat fram precis alla, men det kändes ändå som att det räckte!
Till min presentation blev det till slut en samlingsbild, men ni kära hantverkare får se gänget lite mer uppdelat så var och en får komma något mer till sin fördel.

Här kommer alltså en bild-kavalkad på de amigurumisar som fortfarande bor hemma, hos mig eller Konstnären (någon av dem har nog förresten flyttat sen dess, men flertalet finns kvar). Ej uppvisade här är alla de som redan flyttat hemifrån, men den nyfikne hittar dem dokumenterade i tidigare inlägg här i Pysselstugan om man söker via etiketten "Amigurumi".

Ej uppvisat är också diverse sjalar, halsdukar och kläder som också producerats, men nån måtta får det väl ändå vara! ;)

Håll till godo, och Må bäst ♥

Gänget från TV

Dockorna

Månadsdockor och sagoväsen (egen design; troll och sjöjungfru)

Djuren, andras design

Djuren, egen design

Växter, och "öööövrigt" :)

5 kommentarer:

  1. Jag säger bara Wow, så mycket fint du virkat. Vilka underbara och härliga figurer.

    SvaraRadera
  2. Vilken samling! Och wow, vad du har fått till kaktusarna snyggt med luddet :-)

    SvaraRadera
  3. Läcker samling. Tänkte höra vart du har hittat mönstret till den gula gubben ifrån dumma mig. Kommer inte på vad den heter och givetvis om mönstret finns på svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bob är minion :)
      Mönstret jag virkade efter finns här: http://www.allaboutami.com/post/11585794742/minionpattern
      Det är gratis och på engelska. Jag vet inte om det finns något på svenska tyvärr. Då hittade jag inget, men det är ju möjligt att det har kommit nya nu.
      Lycka till! //Nettan

      Radera
  4. Tackar, får lära mig :-)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥