söndag 13 april 2014

Ambassadör Kisse Katt

Om några veckor ska jag berätta lite om mig själv och mina intressen är det tänkt. "Virkning och stickning" vet de flesta, men när jag säger Amigurumi brukar reaktionen bli:
"...vad sa du nu?..."

Så jag tänkte att det kunde vara trevligt att ta med en äkta, traditionell amigurumi och visa.
Ambassadör Kisse Katt är lugn och stabil för att vara en så liten kisse. Virkad med nål 2,5 för täthetens skull i garnet Allino 50% lin 50% bomull. Gröna katt-säkerhetsögon och rosa nos ditto. Mönstret är detsamma som finns under Hjärtekatten i högerlisten.

3 kommentarer:

  1. Vad kan det vara för speciellt sammanhang då, där du ska berätta om dig själv? ...
    Jag är ju själv ingen amigurumivirkare egentligen - men en hjärtekatt har jag i alla fall gjort! Och roligt var det.
    Din Ambassadör ser ut att vara en cool kille!

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara önska dig en glad påsk!

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥